Motets de Bach

Cor de Cambra de la Diputació de Girona

Gairebé qualsevol aficionat a la música, confrontat amb la vastíssima producció coral de J. S. Bach (1685-1750), n'escolliria com a exponent i cimal els seus motets, compostos a Leipzig pels volts de 1730. En bona part, això obeeix al fet que aquestes creacions del compositor d'Eisenach -sis amb autoria ferma, un de proposada i un darrer incert- són potser un dels millors exemples de la seva capacitat creativa. Aquest gènere de quasi-cantates, arrelat a la tradició del motet baixmedieval i renaixentista, tingué alhora el seu lloc en la pràctica luterana: sota aquesta variant alemanya, normalment a doble cor i sense acompanyament instrumental específic, eren emprats sovint com a complements de les solemnitats litúrgiques més importants i, especialment, en els fastos funeraris de transcendència social. La dificultat en llur interpretació, pròpia de peces d'alt nivell, no és tanmateix el que més enlluerna l'oient: Bach aconsegueix amb ella uns efectes que no s'aturen en l'artifici tècnic, sinó que van molt més enllà, dirigits per una sensibilitat profunda que, al capdavall, obre la porta a una intuïció espiritual sublim.

El Cor de Cambra de la Diputació de Girona va ser creat el 2003 amb la voluntat d’interpretar amb un alt nivell d’exigència tant el repertori a capella com l’orquestral. Dirigit per Lluís Caballeria i Montserrat Meneses i en l’actualitat treballa sota la direcció de Pablo Larraz. També ha col·laborat amb directors convidats, com ara C. Curnyn, X. Sans, C. Magraner, J. Prats, X. Díaz-Latorre, X. Puig, J. Mora, Ll. Vilamajó entre d’altres. Destaquen les actuacions al la Schubertíada de Vilabertan, Festival de Músiques Religioses de Girona, a la Setmana de Música Religiosa de Perpinyà, al Palau de la Música, al Festival del Grec a Barcelona amb la creació de l'obra Pinsans i Caderneres de X. Albertí. Ha interpretat obres orquestrals de Buxtehude, Purcell, Telemann, Häendel, Bach, Haydn, Mozart, Fauré, Schubert, Mendelsshon, Rheinberger, Brahms, Britten, Bernstein i un llarg etcètera sense deixar mai de banda el treball sonor de les obres corals a capella de compositors de tots els temps, des del Llibre Vermell de Montserrat fins a Arvo Pärt. Cor amb residència al Conservatori de Música Isaac Albéniz de la Diputació de Girona.

Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR
eventis